Het is zover en zooooo ver! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jurrina Zoeteweij - WaarBenJij.nu Het is zover en zooooo ver! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jurrina Zoeteweij - WaarBenJij.nu

Het is zover en zooooo ver!

Door: Corné

Blijf op de hoogte en volg Jurrina

31 Mei 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

Na maanden sparen en plannen is het eindelijk zover, onze eerste lange en verre vakantie met z'n tweetjes :). Nadat we met m'n ouders wat gegeten hebben gaan we propvol door de douane. Tja wat wil je als je een halve gegrilde kip oppeuzelt (Jurrientje). Ik denk dat de full-body scan mijn hamburger ook nog wel zag zitten.

Maar goed, genoeg over eten :P. We gaan in twee etapes naar Kuala Lumpur, eerst een kort vluchtje naar. Frankfurt en vervolgens door naar Kuala Lumpur. In totaal 14 uur vliegen wat naast dat het eindelijk zover is, is het ook zooo ver!

Gelukkig hebben we twee stoeltjes naast elkaar aan de raamkant geboekt. Voor mij is het de eerste keer in zo'n grote kist (een Airbus A340-300). Lekker met twee mooie schermpjes, eerst maar eens checken wat het aanbod is. De muziek is matig, maar er zijn genoeg films. Als ik wil kan ik op de terugreis nog altijd de hele Hobbit reeks achter elkaar kijken en daarna alle Narnia's. We gaan er lekker voor zitten en voor we het weten hebben we onze eerste maaltijd al op; chicken or beef? We gaan voor chicken, om 1 uur 's nachts :o wel een beetje raar idee, maar goed. Jurrientje vraagt zich af hoe ik dat nog op kan na de sandwich op de vlucht na Frankfurt. Tja, van al die nieuwe dingen krijg ik honger.

Uiteindelijk overleven we de twee vluchten goed, alleen het drinken was wat weinig. Met wat tukken en filmpjes krijgen we de tijd wel vol. Omdat we naar het oosten vliegen is het buiten hooguit 4 uur echt nacht geweest. We landen ik Kuala Lumpur rond 16:10, mooi op schema :D.

Lekker temperatuurtje wel wat klam maar dat went snel. Voor we het weten hebben we ons eerste ritje in de monorail al gehad, van de aankomsthal naar de douane en bagageclaim. Supervet! Door de douane gaat simpel, vingerafdrukken scannen en een stempeltje, klaar is kees! De backpacks hebben de vlucht goed overleeft en het is maar goed dat we hoezen hadden, want er is lekker mee gegooid en ze waren goed smerig :P.

Om in Kuala Lumpur te komen kopen we twee tickets voor de KLIA Ekspres (ja, zo schrijf je dat). Met twintig minuten zijn we in het centrum van Kuala Lumpur zonder tussenstops. Aangezien we machtig dorst hadden is onze eerste aankoop twee halve litera cola bij Restaurant "De Gouden Bogen". De mensen zijn erg behulpzaam en het doet allemaal goed ontwikkeld aan, ook is duidelijk dat dit echt een islamitisch land is. Onze laatste trip is met de monorail, we kopen 2 fiches van 25 cent en gaan een halte met de monorail, achteraf hadden we er beter twee kunnen doen. Onderweg naar de hostel "BackHome" helpt een vriendelijke Maleise man ons de weg te vinden, hij is zelf in Rotterdam geweest ooit.

Na eens stevig eindje lopen checken we in bij het hostel, prima tent, lekkere kamer. Nadat we ons opfrissen vragen we de receptioniste waar we kunnen eten. Er is een food festival dus daar gaan we kijken. Heel erg gaaf om te zien, we eten wat streetfood en gaan dan weer naar huis, het is de laatste dag van het festival en de meeste kraampjes waren al door hun waren heen. Wel een leuke eerste kennismaking.

Nu lekker pitten en morgen kijken hoe Kuala Lumpur er overdag uitziet om 8 uur is het hier tenslotte pikdonker.

• 31 Mei 2015 - 18:13

Anneke:

Wat leuk om te lezen! Fijn dat de reis goed is gegaan.

• 31 Mei 2015 - 22:32

Opa&Oma:

Spannend hoor geniet ze.
    Opa&Oma Ermelo

• 31 Mei 2015 - 23:22

Opa Vosselman :

Fijn om zo mee te kunnen leven. Veel pleizier.

• 01 Juni 2015 - 07:22

Mike En Mariëlle:

Heel erg veel plezier op jullie ontzettend gave reis! Super goed idee om zo reisverslag te doen!

• 01 Juni 2015 - 08:41

Maartje:

Super leuk om zo mee te lezen! Heel veel plezier de komende dagen. x

• 01 Juni 2015 - 13:19

Cor:

Heb al jullie Hostels en overnachtingsplekken bekeken. Ziet er echt super uit. Mag ik alsnog mee??