Aankomst en eerste daagjes - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jurrina Zoeteweij - WaarBenJij.nu Aankomst en eerste daagjes - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jurrina Zoeteweij - WaarBenJij.nu

Aankomst en eerste daagjes

Door: jurrina1991

Blijf op de hoogte en volg Jurrina

12 April 2012 | Suriname, Paramaribo

Hallo iedereen,
Beter laat dan nooit, mijn eerste bericht vanuit Paramaribo! Ik ben hier nu al drie dagen en ben al een beetje aan het wennen. Aan de mensen, het tempo en vooral ook het weer.
Na een vlucht van bijna precies negen uurtjes landden we op het vliegveld bij de Zanderij. Het was even zoeken naar het vliegveld zelf, want ons enorme vliegtuig stond ervoor. Nee, viel wel mee. Maar het is natuurlijk geen Schiphol. Het uitstappen was wel bijzonder. Meteen helemaal klam, puur van het vocht in de lucht. En dan begint het zweten. Pfff... wat heet zeg.
Toen we door de douane heen waren en naar onze taxi liepen, was er net een grote plensbui geweest en het regende nog een beetje. Heerlijk was het! Als het niet te hard gaat, is het lekker verkoelend. Je bent toch al klam van het zweet, dus een beetje regen wordt je niet slechter van.
Onderweg in de bus, kregen we wat anti-muggenspul van een Belgische vakantieganger. Ze zei dat we minstens 40% geconcentreerde DEET nodig hebben, anders is het niet effectief. Deze hebben we nog niet gevonden en we proberen krampachtig een klamboe op te hangen en ons met allerlei flutmiddeltjes in te smeren. Ik gebruik mijn muggenspul van 9% niet meer, want zodra ik het opspoot, kreeg ik meteen gezelschap van een lief mugje. Hij heeft het niet overleefd trouwens.
Verder zei deze mevrouw dat ze tijdens haar drie weken durende vakantie vorig jaar drie kilo was aangekomen. Dit betekent voor ons drieën dus 12 kilo p.p. erbij. Janine heeft ons maar alvast de brokopondo-babes genoemd. Volgens voorbijgangers was het: ooeeehh fuut fuut three sistaaa’s. En volgens Corné lijken we op de drie musketiers. Het zal er ergens tussenin zitten.
Al met al proberen we langzaam gewend te raken aan onze nieuwe woonplaats. Ik vind het wel een apart idee dat ik hier nog wel drie maanden ga zijn. Ik neem het lekker met de dag. We hebben nog een paar daagjes vrij en dan gaan we aan de stage beginnen. Ik het er erg veel zin in, ben erg benieuwd naar alles!
Het eten is goed te doen hier, voor 8 tot 12 Surinaamse Dollars (2 tot 3 euro) een avondmaaltijd en dan is het vaak nog te veel ook. Ik neem voortaan maar een doggybag mee denk ik. Dan kan ik de rest als ontbijt nemen. De frituur staat hier namelijk ’s morgens vroeg al te draaien en het is best lekker: een dikke kipburger in de ochtend.
Ik vind mijn kamer trouwens erg luxe, heb een eigen toilet en douche, dus daar ga ik de komende drie weken dat we op deze plek wonen, flink van genieten. Ze kennen hier alleen geen ramen, het zijn een soort van luikjes van glas die tegen elkaar worden geschoven en wat niet helemaal sluit. De komende week kan ik in ieder geval niet vroeg slapen, want er zit een bar meteen tegen mijn raam. Ik heb dus de hele dag gratis muzikaal vermaak, van Whitney Houston tot André Hazes (de eigenaar is Nederlands) tot reggae. Bij de eerste gaat de speaker altijd even net iets harder. Weet niet waarom eigenlijk.
Nog even genezen van de jetlag en dan lekker aan het werk in het ziekenhuis!
Ik heb al verschillende kerken gezien hier, wel lekker om even echt tot rust te komen op de zondagen. Voorlopig doe ik pogingen om mijn eigen tempo in te wisselen voor het Surinaamse.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Jurrina

Actief sinds 19 Maart 2012
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 8962

Voorgaande reizen:

01 September 2018 - 15 September 2018

New York + IJsland

10 September 2016 - 26 September 2016

Roadtrip Zuidwest VS

30 Mei 2015 - 19 Juni 2015

Backpacktrip Maleisië 2015

10 April 2012 - 29 Juni 2012

Minorstage Paramaribo

Landen bezocht: