Holland - San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jurrina Zoeteweij - WaarBenJij.nu Holland - San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jurrina Zoeteweij - WaarBenJij.nu

Holland - San Francisco

Door: Corné & Jurrina

Blijf op de hoogte en volg Jurrina

10 September 2016 | Verenigde Staten, San Francisco

Na maanden wachten is het eindelijk zover. We gaan naar de VS. Na een hele vrijdag druk inpakken pikken Cor en Anneke ons op om ons naar de CitizenM op Schiphol te brengen, dat scheelt ons 3 uur slaap. Een neonverlichte douche (wauw dat wil ik thuis ook), panini's als ontbijt, Zwitserse chocolaatjes, Guyere en 12 uur vliegen later staan we voor de douane in een gigantische rij van anderhalf uur.

Gelukkig gaat de auto oppikken een stuk sneller. We krijgen van een gladde en enorm blije jongen in pak onze witte Chrysler 200 aangewezen. Na een ritje van een uurtje komen we aan bij Fort Mason aan de baai van San Francisco. We checken in bij ons hostel en we slapen op kamer 12 in een stapelbed, met ons slapen er nog 8 anderen. We spreken Canadezen, Britten, Amerikanen, Duitsers en Nederlanders. Erg leuk om allerlei verhalen te horen, veel goede tips gaan over en weer om nóg enthousiaster te worden over de rest van de trip.

San Francisco is lekker gemoedelijk, bijzonder voor zo'n grote stad. Het is wat koud, maar dit geeft de stad een unieke uitstraling zo in de zomer.

De volgende ochtend gaan we fietsen huren bij Blazing Saddles we worden begroet door een stel jongeren die zo enthousiast en blij zijn dat je zou denken dat ze een pilletje slikken voor ze aan de slag gaan. Na het cheesy introfilmpje wat we vooraf te zien krijgen, blijkt de fietstocht geen übertoeristische ervaring, maar een leuke en uitdagende manier om de stad te verkennen. Het fietsen over de Golden Gate brug is bijzonder (inclusief mooie vergezichten en de skyline van SF) en het is stiekem toch wel erg fijn om een high five te krijgen van de jongens van de fietsverhuur omdat we niet alleen naar Sausalito zijn gefietst, maar nog zo'n 12 km verder naar het dorp Tiburon. Sausalito heeft een leuk mediterraansachtig sfeertje. Omdat we nog even op onze ferry terug naar SF moeten wachten en we wat koud zijn geworden, bestellen we een warme chocolademelk. De serveerster lijkt dit wat vreemd te vinden, zo midden in de zomer, maar de rillende chihuahua die buiten moest blijven (aaw) zou ons groot gelijk geven. We kunnen vanaf de ferry nog een blik werpen op Alcatraz en vervolgens op de zeeleeuwen bij pier 39. Die maken ruzie, dus we gaan gauw weer verder. Wat ons verder opvalt: geen zwaarlijvige mensen hier in SF. Juist het andere uiterste: sportieve, afgetrainde mensen en we eten lekker vers en gezond.