Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Jurrina Zoeteweij - WaarBenJij.nu Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Jurrina Zoeteweij - WaarBenJij.nu

Page

Door: Corné & Jurrina

Blijf op de hoogte en volg Jurrina

22 September 2016 | Verenigde Staten, Page

We slapen 's nachts in de auto omdat we onze tent droog opgepakt hebben, beetje brak nachtje maar het is te doen. We worden letterlijk in de wolken wakker, het is nat en koud buiten. Begin van de middag rijden we Navajo-gebied binnen. Gelukkig is het weer in Page lekker warm. We checken in bij Lulu's Sleep Ezze Motel, een 8-kamermotelletje op de "Street of the little motels". Onze host Matt is erg vriendelijk en ondanks dat we te vroeg zijn kunnen we al wel inchecken. Terwijl we wachten tot het tapijt droog is doen we een tour door de Lower Antelope Canyon. Het is enorm druk en echt prachtig. We snappen dat dit voor de indianen, ahum, Native Americans een spirituele plek is. We zien een leeuw, bizon, haai en een Pocahontas in de rotsformaties. Oh ja, ook nog een Indian Chief volgens onze gids, die vervolgens een standje van haar broer krijgt omdat ze vergat Native American te zeggen. Na de tour is onze kamer droog en gaan we lekker douchen. 's Avonds eten we bij een oud benzinestation waar buiten twee metershoge BBQ's staan. Onder het genot van een country-live band met een gemiddelde leeftijd van 70 eten we er heerlijk en kletsen we met een jong Duits koppel naast ons aan de picknicktafel. We delen wat ervaringen want zij komen net vanuit de Grand Canyon en gaan nog naar Zion, Yosemite en SF. Voldaan gaan we ons bedje in waar we volgens het bordje "a heavenly nights rest" gaan hebben. De Ichtusvisjes en de Bijbel op de kamer doet ons vermoeden dat de eigenaar naar een van de 20 kerken op Church Row in Page gaat.