Bryce Canyon National Park - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Jurrina Zoeteweij - WaarBenJij.nu Bryce Canyon National Park - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Jurrina Zoeteweij - WaarBenJij.nu

Bryce Canyon National Park

Door: Corné & Jurrina

Blijf op de hoogte en volg Jurrina

21 September 2016 | Verenigde Staten, Bryce Canyon City

Na een korte nacht vertrekken we richting Bryce Canyon. De weg er naartoe is prachtig. Mooi groen, uitgestrekte gebieden met veel ranches. We hadden niet verwacht dat het zo groen zou zijn. In het eerste gebied een slingerweg waar we wat big horn sheep zien klimmen. We komen mooi op tijd aan bij de North Campground. We konden niet reserveren, en er staat bij de ingang dat er nog vacancy is. Corné rent een halve marathon over het terrein om een mooi plekje te bemachtigen. En dat lukt, wauw. We worden al snel vergezeld door allerlei dieren. Wat herten, vliegende zwarte krekels met gele vleugels die een ratelslanggeluid nabootsen, een soort zwarte hommels ter grote van een klein vogeltje (gauw raampje dicht, vloog bijna naar binnen). Geen bear lockers meer zoals in Yosemite, dat is wel even lekker rustig. We besluiten de rest van de dag te nemen om alle view points langs te gaan, vanwege het heldere weer. Heel indrukwekkend. We zien wat haviken cirkelen boven agua canyon. Na het eten bij een diner buiten het park, zetten we meteen het kampvuur aan. Het wordt al snel fris hier op zo'n 2600 m hoogte.

De volgende dag gaan we er om een uur of 8 uit om op tijd te beginnen aan een gecombineerde hike: Queens Garden, Navajoo Loop, stuk van de Rim Trail. Zo zien we in 2 dagen tijd het park vanaf boven en vanaf beneden. We zijn om 12 uur weer bij de auto en gaan douchen bij de general store, beste besteding van 2 dollar ooit! De rest van de dag ontspannen we en genieten we van het weer. Op de camping staat een Oostenrijks koppel die geen idee hebben wat ze hier kunnen doen. We helpen ze wat op weg en als bedankje krijgen we een lekker koel blikje Budweiser. Het schept kennelijk toch een band zo'n trip door de VS, gezellig! In ruil voor eten en nog veel meer bier delen we ons kampvuur ook met ze.

De 3e dag wordt wat minder weer voorspeld. We weten nog niet wat we die dag gaan doen. Mocht er onweer komen, moeten we in ieder geval snel naar binnen worden we gewaarschuwd in de krant. Onze ober bij het ontbijt laat ons de precieze weersvoorspellingen zien. Er is een flinke depressie ontstaan in Arizona die heel Utah gaat bedekken met regen. Vanaf de rim zien we de zwarte lucht al aankomen in de verte. We besluiten snel onze tent droog op te pakken en zullen vannacht in de auto slapen. De kans op onweer bij onze tent is groot, omdat we op de rim en op het hoogste punt staan. De rest van de dag besteden we lekker droog bij de geweldige diner van gisteren. We worden bediend door meisjes met grote jurken, zoals in The Little House On The Prairie. Lekker veel eten en een fijn countrymuziekje op de achtergrond. Perfect bij zo'n weertje. De rest van de middag zit ons geadopteerde zwarte beertje Beatty tussen ons in terwijl we puzzelen en lezen in de auto. 's Avonds gaan we terug naar onze inmiddels vaste stekje en eten we een heerlijke cheeseburger met een warme cherry pie met ijs toe. We hebben wat te vieren met drie jaar getrouwd!

• 22 September 2016 - 07:39

Cor:

Wat een leuke verslagen. Ik kijk mee met de reisgids en heb daardoor een beetje een beeld. Mooi hoor. Pas goed op jezelf en elkaar (Ratelslangen brrr) en geniet er van

• 22 September 2016 - 08:31

Olpa Vosselman:

Als ik de verslagen lees is het 200 procent genieten./

• 22 September 2016 - 19:27

Willemijn:

Klinkt geweldig! Ik kijk uit naar alle foto's!! (Wel een album maken he

• 24 September 2016 - 22:03

Ria Zoeteweij:

Het klinkt allemaal heel avontuurlijk!!
    Liefs van ons!