Zion National Park - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Jurrina Zoeteweij - WaarBenJij.nu Zion National Park - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Jurrina Zoeteweij - WaarBenJij.nu

Zion National Park

Door: Corné & Jurrina

Blijf op de hoogte en volg Jurrina

18 September 2016 | Verenigde Staten, Springdale

Net voor het donker zetten we onze tent op op de Watchman Campground. Mooist gelegen camping ooit, wauw wat heerlijk hier. Lekker warm. Om nog maar te zwijgen over het prachtige uitzicht, we zijn omringt door prachtige rode toppen waarin je de verschillende lagen gesteente duidelijk kan zien. De rode toppen worden gesierd door groene bomen en steken mooi af tegen de strakblauwe lucht. De zon verdwijnt snel achter de kam waarop we uitkijken. Rond half acht rijden we naar Springdale voor een lekker hapje eten. We belanden bij Oscar's Café. Hier staat een fikse rij maar aangezien we met z'n tweetjes zijn hoeven we niet lang te wachten. We besluiten eens wat anders te doen en gaan voor Mexicaans. Het eten is goed maar Mexicaans is niet aan ons besteed. Ook is het duidelijk dat Zion de plek is voor Amerikanen om hun zonvakantie te vieren. Veel hotels en motels hier en in de rij staan een hoop netjes geklede en hier en daar opgespoten mensen. We snappen het wel, heerlijk klimaat, een rivier en prachtige natuur. Door het toerisme zijn hier een hoop voorzieningen en dat scheelt, de keerzijde is dat het druk is. Gelukkig is de campground een oase van rust waar je niets meekrijgt van de hectiek. Voldaan gaan we ons bedje in. Deze keer zonder twintig laagjes want het is hier 's nachts 15 graden, heerlijk!

Onze laatste dag in Zion besluiten we rustig aan te doen, het is tenslotte ook vakantie en niet ren je rot :P. We frissen ons rustig op met vochtige doekjes en gaan ontbijten bij Café Soleil, oatmeal voor Jurrientje en een bagel met scrambled eggs en turkey voor Corné. Na het ontbijt besluiten we de gratis shuttle het park in te pakken en te beginnen met een korte hike naar de Emerald Pools, we lunchen eerst wat bij de lodge. Tijdens het korte wandelen merken we dat we nog steeds moe zijn. Bij de lodge is een prachtig groen grasveld waar we even lekker onze voetjes koelen. We besluiten de shuttle terug naar de camping te nemen en genieten van de warme wind in de schaduw van onze boom. Heerlijk rustig, we fotograferen nog een paar van de herten die op de camping rondlopen. De eigenwijze chipmunks die eten proberen te stelen van de frambozen naast ons zijn te snel om goed vast te leggen. Als de zon weggezakt is gaan we weer een hapje eten bij Oscar's, deze keer geen Mexicaans maar een steak sandwich van het formaat kano.